Search

homeinen yritysilme

Ostaisitko asunnon, jonka ilmastointiratkaisut olisivat koristetyynyihin erikoistuneen sisustussuunnittelijan käsialaa? Luovasti vedetty ja esteettisesti vetävä putkisto korostaisi asunnon jylhiä kattoparruja ja rouhean sielukkaita seiniä. Räppänät olisi sijoiteltu trendikkäästi nuijasodan aikaisia ampuma-aukkoja mukaillen. Vimpan päälle tyylikkään asunnon ainoat ikävät asiat olisivat homehtuvat seinät ja asukkaiden moninaiset krooniset sairastelut. Vai edellyttäisitkö ilmastointiratkaisujen olevan rakennusalan ammattilaisten suunnittelemat? Miksi moni yritys kuitenkin suosii rakenteellisissa ratkaisuissa pelkästään luovia suunnittelijoita...



graafinen ohje - sairastuttava sapluuna

Wikipedian mukaan graafisen ohjeen tarkoituksena on "korostaa yrityksen ja sen toiminnan persoonallisuutta ja symbolisoida yrityksen tärkeinä pitämiä arvoja, toimintaperiaatteita ja tavoitteita." Graafista ohjetta noudatetaan, jotta yrityksen yleisilme pysyy linjassaan. Näin ollen, mikäli graafinen ohje sisältää perustavanlaatuisen valuvirheen, se monistuu kaikkialle yrityksen materiaaleihin aina nettisivuista ja presepohjista kirjekuoriin ja liikelahjoihin. Valuvirheellä tarkoitan elementtejä, jotka on neuro- ja käyttäytymistieteiden toimesta osoitettu laukaisevan aistijassa tiedostamattoman luotaan työntävän uhka-reaktion.


Tarkoittaako tyylikäs toimivaa?

Tekeekö smokkiin puettu hitsari työnsä tehokkaammin? Suorittaako iltapukuun puettu aivokirurgi onnistuneempia operaatioita? Tekevätkö kauniit värit, tyylikäs logo, upeat kuvat ja elementtien tarkka asettelu yrityksen brändistä, tuotteista tai palveluista houkuttelevampia? Mahdollisesti. Varmaa kuitenkin on, että niin ilmastoinnin, hitsaamisen, kirurgisen operaation - kuin myynnin ja markkinoinnin - optimaalinen onnistuminen edellyttää tieteellistä tietoa.



0 views

2506685-8

Vanhankyläntie 5 A 3

01630 Vantaa

+358 40 58 68 366

©2020 by NeuroBusiness Solutions